Nejčastější dotazy

Dotace

1. Mám nárok na získání dotace?

Ano, pokud splňujete podmínky programu Nová zelená úsporám. To znamená, že jste například majitelem nemovitosti, která je navíc zkolaudovaná jako objekt k bydlení, a energii z fotovoltaiky budete využívat k pokrytí vlastní spotřeby. V S-Power Energies vám získání dotace dokonce garantujeme ve smlouvě.

2. Vztahuje se dotace i na chaty a chalupy?

Dotační podporu je možné čerpat u budov, které jsou určené pro rekreaci rodiny, jsou využívané pro trvalé bydlení a mají přidělené číslo popisné nebo číslo evidenční. Užívaní budovy k trvalému pobytu pro účely získání dotační podpory se dokládá potvrzením žadatele nebo jiné osoby, která je na adrese evidována trvalým pobytem. V daném místě musí být pobyt evidován po dobu více jak 24 měsíců. Jako potvrzení slouží zápis místa realizace v občanském průkazu nebo výpisem z Registru osob.

3. Kdy bude podána Žádost o dotaci?

Dotace se vyplácí zpětně. Žádost tedy odesíláme po dokončení instalace a obdržení celé fakturované částky.

4. Můžu podat žádost o získání dotace i online?

Ano, nově můžete kompletní žádost podat online. Pokud si necháte instalovat fotovoltaiku u nás, žádost podáme v rámci zakázky za vás. Vás prosíme o zaslání kódu ke zplnomocnění. Jak kód získat si přečtěte v článku zde.

5. Kdy mi bude dotace vyplacena?

Vyplacení se váže na ukončení celého procesu realizace a výměnu elektroměru, což je okamžik, od kterého můžete svou fotovoltaiku legálně používat. Od odeslání žádosti na Fond Ministerstva životního prostředí trvá vyplacení obvykle 6–8 týdnů. Žádost za vás vyřídíme my, jakmile dojde k prvnímu paralelnímu připojení.

6. Jak dlouho trvá vyřízení dotace?

Podání žádosti za vás kompletně obstaráme my. Pokud splňujete veškeré potřebné podmínky, garantujeme vám získání dotace dokonce smluvně. Samotný proces schvalování je v kompetenci Fondu ministerstva životního prostředí. Vyřízení zpravidla trvá 6–8 týdnů.

7. Kdo dotace reálně hradí?

Dotaci vyplácí Fond ministerstva životního prostředí.

8. Je fotovoltaická elektrárna levnější s dotací, nebo bez dotace?

U rodinných domů se vždy vyplatí využít dotaci. Ta může pokrýt až polovinu celkové investice. Maximální výše dotačního příspěvku činí 205 000 Kč, respektive ve zvýhodněných krajích až 225 000 Kč.

9. Jak je to s dotační podporou, pokud budu chtít rozšířit výkon už nainstalované fotovoltaické elektrárny?

Dotační podpora se neposkytuje na rozšíření nebo úpravy stávajícího systému, a to včetně dodatečného pořízení bateriového úložiště. Poskytuje se pouze na nové fotovoltaické systémy.

10. Jaké podmínky musím splnit, abych dostal dotaci na FVE pro rodinný dům?

Dotace se vztahuje na fotovoltaické systémy do velikosti 10 kWp a maximální výše podpory se navyšuje na 200 000 Kč. 

Rodinný dům, který je předmětem žádosti, musí splňovat podmínky programu Nová zelená úsporám.

  • Více než 1/2 podlahové plochy musí odpovídat požadavkům na trvalé rodinné bydlení a musí být k tomuto účelu být využívána,
  • má nejvýše 3 samostatné byty,
  • má maximálně 1 podzemní a 2 nadzemní podlaží a podkroví.

U menších instalací do 10 kWp není potřeba licence od Energetického regulačního úřadu (ERÚ) a ani stavební povolení.

11. Co je to zvýhodněný kraj?

Program NZÚ definuje, že v Karlovarském, Ústeckém a Moravskoslezském kraji se základní položka dotace navyšuje o 10 %.

Podpis smlouvy

1. Jaký je další postup poté, co vyplním kontaktní formulář na webových stránkách?

Naši operátoři vaši poptávku předají konkrétnímu obchodnímu zástupci, který vám zavolá a zjistí od vás upřesňující informace. Na jejich základě vypracuje předběžnou nabídku a tu vám pošle i s orientačním cenovým odhadem k prostudování.
Za několik dní se ozve znovu. Ujasníte si, zda vše v nabídce je srozumitelné, a pokud váš zájem bude trvat, domluvíte se na osobní návštěvě. Na místě pak obchodní zástupce zhodnotí, zda je navržené řešení opravdu to pravé, prověří možnosti instalace (umístění technologie, rozměry a orientace střechy, kabelové cesty…) a na základě toho připraví smlouvu o dílo. Přečtěte si také podrobný článek o tom, jak u nás probíhá pořízení fotovoltaické elektrárny.

2. Kdy a jak budu platit za fotovoltaickou elektrárnu?

Cenu standardně dělíme do dvou splátek. Polovinu částky uhradíte na základě zálohové faktury při podpisu smlouvy o dílo, druhou polovinu pak doplatíte při převzetí hotové instalace (poté, co elektrárnu odzkoušíme a provedeme potřebnou revizi).

3. Za jak dlouho od podpisu smlouvy bude fotovoltaická elektrárna v provozu?

V S-Power Energies obvykle instalujeme elektrárny do 6 měsíců  od uhrazení první zálohové faktury. Hotovou fotovoltaiku je však nutné poté ještě připojit k distribuční síti – pojí se s tím výměna elektroměru, což řeší distribuční společnosti a mají na to své lhůty. Obvykle se daří vše vyřídit do šesti týdnů od instalace, ale v některých případech to může trvat i déle.

4. Kdy se odesílá Žádost o připojení zařízení k distribuční síti?

Žádost o připojení odesíláme distribuční společnosti my – hned po připsání zálohy (50 % ceny realizace) na náš účet. Vy se nemusíte o nic starat.

5. Kdy dostanu Smlouvu o připojení?

To záleží na tom, jak rychle vše zpracuje distribuční společnost. Ta má 30 dní na každý ze svých administrativních úkonů. Pokud se nevyskytnou komplikace, elektrárny se daří připojit přibližně šest týdnů od instalace.

6. Nesedí mi fakturace. S kým to můžu řešit?

Nejjednodušší je, když se ozvete našim operátorům na infolinku +420 222 701 258, nebo e-mailem na info@s-power.cz., stručně popíšete, v čem je problém, a následně se vám s řešením ozve vedoucí administrativy.

7. Přišlo mi prohlášení z Fondu pro obdržení dotace. Co s tím mám dělat?

Stačí vyplnit prohlášení podle instrukcí. Tohle je jedna z mála věcí, které za vás neuděláme. Ale není to nic složitého. Vyplněné a podepsané prohlášení s doplněným datem pak zašlete zpět na Fond.

8. Kdy mi bude vystavena finální faktura?

V souladu s podepsanou smlouvou vystavujeme fakturu poté, co podepíšete předávací protokol k hotové elektrárně.

9. Pošlete mi dokumentaci k FVE – revizní zprávu, jednopólové schéma?

Jak uvádíme ve smlouvě o dílo, finální dokumentaci zákazníkům posíláme pouze na vyžádání.

10. Můžete mi poslat nějaký návod k FVE?

Všechny potřebné návody k obsluze fotovoltaiky najdete na našem webu v sekci Ke stažení. Můžete se také podívat na náš YouTube kanál, kde jsme pro všechny sestavy z naší nabídky natočili přehledná videa. Podle nich můžete postupovat krok za krokem.

Solární komponenty

Solární baterie

1. Jaké solární baterie nabízíte? A jaký je mezi nimi rozdíl?

K našim sestavám instalujeme nízkonapěťové (NN) nebo vysokonapěťové (VN) lithiové baterie (jde o tzv. LiFePO4). V nabídce máme akumulátory od dvou výrobců:

  • GS Energy Titan HV Series (VN) – podle typu sestavy instalujeme jeden až tři moduly (1 modul 3,74 kWh),
  • AEG AS-BBH1 HV Series (VN) – podle typu sestavy instalujeme jedno bateriové úložiště o kapacitě 15 kWh,
  • PylonTech H48050 (VN) – nejčastěji instalujeme 4 a více bateriových modulů (1 modul má kapacitu 2,4 kW),
  • PylonTech Force H2 (VN) – podle typu sestavy instalujeme dva až čtyři moduly (1 modul má kapacitu 3,556 kWh).

2. Jakou kapacitu solárních baterií mám zvolit?

Dle nových podmínek NZÚ je stanovena dolní hranice instalované kapacity baterií. Minimální podporovaný poměr je 1:1 – výkon baterií ku kapacitě baterií. Ovšem jsou tu také dva dotační stropy, na hybridní fotovoltaiku (FVE a akumulace přebytků do baterií) můžete maximálně čerpat 200 000 Kč dohromadymaximální podporovaný poměr výkon FVE a baterií je 1:2. Na baterie můžete čerpat podporu maximálně do dvojnásobku velikosti elektrárny.

3. Můžu si do své sestavy přidat další akumulátory/baterie?

Ano, je to možné.

4. Proč některé baterie mají životnost pouze 4 000 cyklů, zatímco u jiných uvádíte 6 000 cyklů?

Je to dáno rozdílnými technologiemi od různých výrobců. Každý totiž definuje záruku odlišně: Například na baterie značky RCT je záruka 10 let. Baterie PylonTech a Risen/SYL HomeESS zase garantují 5 500 cyklů pro residenční instalace (při 90% vybití).

5. Jaké spotřebiče můžu připojit k baterii?

Teoreticky můžete k baterii připojit jakýkoli domácí spotřebič. Prakticky je ale otázkou, co dává/nedává smysl. Doba zálohování se odvíjí od kapacity bateriového úložiště. Energeticky náročné spotřebiče jako třeba indukční varná deska, lednice nebo mrazák by ji vyčerpaly velmi rychle. Přitom právě lednice/mrazák bez problému vydrží řadu hodin bez proudu. Proto doporučujeme zálohovat pouze „životně důležité“ spotřebiče a elektrické okruhy – například bezpečnostní systémy, internetový modem, dveře od garáže, několik elektrických zásuvek, svítidlo s úspornou žárovkou, případně jednoduchý vařič.

6. Jak dlouho budou v případě výpadku fungovat zálohované spotřebiče?

To záleží na kapacitě instalovaného bateriového úložiště, dále na tom, jaké spotřebiče k němu připojíte a jaká bude v době výpadku jejich okamžitá spotřeba. Dobře řešená sestava může při velkém výpadku poskytnout zálohu i na 2–3 dny.

7. Je možné zálohovat celý dům?

Možné to je. Vzhledem k velikosti instalovaných úložišť to ale v praxi nedává smysl, viz otázka č. 6. Standardní baterie by se v takovém režimu vybila velmi rychle.

8. Pokud mám zálohovaný vybraný okruh, musím při výpadku elektrické energie dojít do technické místnosti a něco zapnout?

Nemusíte. Při výpadku distribuční sítě se střídač sám přepne do režimu zálohy. Po obnovení dodávky elektrické energie se znovu sám přepne a obnoví výchozí režim fotovoltaické elektrárny.

9. Co je to virtuální baterie? Jak se liší od fyzické solární baterie?

Do klasického akumulátoru si ukládáte energii, kterou můžete využít, když nesvítí slunce nebo dojde k výpadku sítě.
Virtuální baterie podobné využití energie neumožňuje. Je to služba, kterou svým klientům poskytují vybraní dodavatelé energií – jedná se o odkup přebytků vyrobené elektřiny. Využijí ji jak majitelé fotovoltaik, kteří nemají bateriové úložiště, tak i ti, kteří úložiště mají, ale přesto jejich domácnost nezvládá spotřebovat/uložit 100 % vyrobené energie. Bez virtuální baterie by jejich přebytky odtekly zadarmo do centrální sítě, takto za ně dostanou zaplaceno. Částku za přetoky dodavatelé kompenzují v rámci vyúčtování.

10. Musím kvůli virtuální baterii měnit svého dodavatele elektrické energie?

Pokud váš stávající dodavatel tuto službu nenabízí, pak ano.

11. Je možné baterie hasit v případě požáru?

Ano, ale ne vodou ani pěnou, protože obojí je vodivé. Hasiči přesně vědí, jak hasit domy s fotovoltaickou elektrárnou – jen je třeba jim při případném požáru nahlásit, že máte fotovoltaiku.

Fotovoltaické panely

1. Jak velké jsou panely?

Vzhledem k neustálému vývoji technologie se rozměr panelů postupně mění. S narůstajícím výkonem se zvětšují. Například monokrystalické panely využívané v našich sestavách v letech 2022/2023 AEG 460 Wp mají rozměr (D x Š x V) 190,3 x 113,4 x 3,5 cm.

2. Proč nabízíte tak velké panely?

Velikost panelů neovlivníme, tu určuje výrobce. Ti rozměr s postupem let zvětšují v návaznosti na to, jak se technologie vyvíjí a navyšuje se kapacita jednotlivých panelů.

3. Kolik panelů budu potřebovat na svou střechu?

Orientační počty panelů jsou uvedeny u popisu jednotlivých modelových podob sestav na našem webu. Přesný počet ale navrhujeme podle sklonu a orientace střechy a také reálné spotřeby domu.

4. Kolik fotovoltaické panely váží? Unese je moje střecha?

Například panely AEG 460 Wp váží 24,2 kg/ks. Při instalaci se jejich váha díky konstrukci dokonale rozloží po ploše střechy. Standardní střecha by s tímto zatížením neměla mít problém.

5. Jaký je rozdíl mezi monokrystalickými a polykrystalickými panely? Které jsou vhodnější?

V současné době už se obě technologie ve výkonu téměř neliší. Výrobci ale přecházejí výhradně na monokrystalické panely.

 6. Jaký je výkon fotovoltaické elektrárny v zimních měsících?

V zimních měsících bývá výrazně méně slunečných dnů, a slunce je navíc nízko nad obzorem. Nicméně neznamená to, že by fotovoltaika vůbec nevyráběla. Na toto téma jsme před časem natočili reportáž pro TV Prima.

 7. Jak se mám o panely starat v zimě, když nasněží?

Fotovoltaika je celoročně prakticky bezúdržbová, nejlepší je nechat vše na přírodě. Pokud panely zapadají sněhem nebo se na nich vytvoří námraza, počkejte, až je slunce zase rozmrazí. Jakmile roztaje jeden článek, jde to díky tmavé barvě poměrně rychle. V žádném případě panely neometejte koštětem ani lopatou. Jejich povrch je citlivý a i mikroskopické škrábance způsobené mechanickým čištěním by zbytečně snižovaly jejich účinnost.

8. Proč panely vyrábějí tak málo, i když mi sněhem zapadá pouze část?

Fotovoltaické panely se zapojují sériově, tudíž zastínění nebo zapadání jen části panelů ovlivňuje celý řetězec.

9. Mohou se panely hasit v případě požáru?

Ano, fotovoltaiku je možné hasit, ale určitě to nechte na hasičích. Ti mají přesné směrnice, jak postupovat.

10. Jak je to s likvidací panelů? Kolik se za ni platí?

Likvidací FV panelů se zabývají specializované firmy a sběrná místa. Likvidační poplatek se započítává už do pořizovací ceny, tudíž až panely doslouží, čeká vás pouze platba za odinstalování a odvoz. Mimochodem, panely vydrží minimálně 25 let a ani poté nepřestanou fungovat. Jejich výkon tou dobou pouze klesne na 80 % původních hodnot.

Střídače

1. Jaký střídač si mám vybrat?

Výběr střídače ovlivňuje řada věcí. Například zda má váš dům jednofázové, či třífázové elektrorozvody; jestli si přejete ukládat energii do baterií, nebo uvažujete o sestavě bez úložiště; jakou máte spotřebu… Nejlépe vám s výběrem poradí náš obchodní zástupce, který vyhodnotí veškeré tyto skutečnosti a podle nich doporučí optimální řešení.

2. Jaký rozdíl mezi symetrickým a asymetrickým střídačem?

Asymetrický střídač umí do každé fáze poslat rozdílnou dodávku energie – podle jejich okamžitého zatížení. Symetrický střídač dodává do každé fáze konstantně jednu třetinu energie, kterou fotovoltaika právě vyrábí. V některé fázi tak může být v daný moment energie málo, zatímco v jiné, kde zrovna není spotřeba, bude vznikat přebytek.

3. Můžu střídač vzdáleně ovládat?

Fotovoltaika je prakticky bezúdržbová, tudíž ovládat nic není třeba. Vzdáleně ale můžete sledovat svou aktuální výrobu i spotřebu.

Regulace ohřevu teplé užitkové vody

1. Je lepší ukládat přebytky vyrobené energie do akumulátorů/baterií, nebo ohřívat jimi vodu?

To záleží na tom, co od fotovoltaiky čekáte. Pokud vám jde jen o pořízení vlastního zdroje a rychlou návratnost investice, pak je výhodnější bezbateriová sestava, která přebytky ukládá tzv. „do vody“. Získáte tak teplou vodu zadarmo, ale pokud nebude svítit slunce nebo dojde k výpadku sítě, budete bez energie.
Pokud vám jde naopak o větší míru soběstačnosti, vyplatí se investovat do bateriového úložiště.
Nejefektivnější je pořídit si k bateriovému systému ještě inteligentní regulátor, který umožňuje obě možnosti nakládání s přebytky kombinovat. Vyrobenou energii pak můžete ukládat jak do baterií, tak i do ohřevu vody.

2. Lze zaměnit pořadí ukládání přebytků elektrické energie (nejdříve TUV, poté akumulátory/baterie)?

Technologicky to není problém, ale jistá omezení plynou z dotačního systému. Pokud na pořízení fotovoltaiky plánujete čerpat dotaci, je třeba respektovat, které primární úložiště je definované pro danou podoblast programu Nová zelená úsporám.

3. Je nutné mít bojler s třífázovými rozvody?

Ano. U instalace sestavy S-Power MINI, tedy třífázové sestavy technologicky smysluplné používat bojler s třífázovou topnou jednotkou. Díky tomu do něj budou směřovat přebytky ze všech tří fází. Navíc platí podmínka, že bojler nesmí být více jak 2 roky starý.

Záruky

1. Jaká je životnost fotovoltaické elektrárny?

Životnost není přesně stanovena, fotovoltaika může fungovat desítky let. Na výkon fotovoltaických panelů poskytujeme záruku 25 let. To znamená garanci, že po uplynutí uvedené doby bude výkon panelů dosahovat minimálně 80 % původních hodnot .Opotřebováním panelů jejich výkon v průběhu let postupně mírně klesá.
Dále poskytujeme záruky na jednotlivé komponenty. Například u panelů je také 15 let na mechanické části, střídače mají záruku 5 let, u baterií výrobci uvádějí garanci buď v letech, nebo cyklech – viz dotaz v sekci Akumulátory/baterie.

2. Jaká je životnost střídače?

Životnost se u střídačů neuvádí, ale záruka se podle typu střídače a výrobce pohybuje v rozmezí 5–10 let. Je třeba počítat s tím, že bude potřeba střídač alespoň jednou vyměnit.

3. Jaká je životnost akumulátorů/baterií?

Na všechny baterie, které instalujeme, poskytujeme záruku 10 let. Současně jednotliví výrobci uvádějí také garantovaný počet cyklů nabití a vybití.

Průběh instalace

1. Jaký je nejlepší sklon střechy?

V naší zeměpisné šířce je nejvýhodnější sklon mezi 30 a 35 stupni, umožňuje celoročně nejvyšší průměrný výkon fotovoltaiky. To však neznamená, že by střechy s jinými sklony byly pro fotovoltaiku nevhodné. Umíme instalace jak na sedlové, tak i na ploché střechy. Přečtěte si článek o tom, jaká střecha se pro fotovoltaiku hodí a proč.

2. Jaká je nejvhodnější orientace střechy?

V České republice dosahují panely nejvyššího výkonu na jižně a jihozápadně orientovaných střechách. Opět to ale neznamená, že by to byla jediná možnost. Vyloženě nevhodná je orientace severním směrem.

3. Budu potřebovat stavební povolení?

Pokud instalovaný výkon fotovoltaiky nepřesáhne 20 kWp, stavební povolení není potřeba podle § 103 stavebního zákona. U běžně instalovaných sestav pro rodinné domy tedy nic takového nemusíte řešit. Přečtěte si více o stavebním povolení pro běžné domácí fotovoltaiky

4. Dá se fotovoltaická elektrárna instalovat i jinam než na střechu daného domu?

Fotovoltaika nemusí být nutně umístěna na střeše domu, který bude energii spotřebovávat. Je možné ji umístit i na jiný objekt na stejném pozemku, např. dům pro hosty, garáž.

5. Kdo vaše elektrárny instaluje?

Máme vlastní tým proškolených a certifikovaných techniků (elektrikářských a střechařských part) a na tom si zakládáme. Rozhodně se nestane, že bychom na instalaci najímali nějakého externího dodavatele.

6. Jak dlouho trvá instalace?

U běžných sestav jsou to řádově jednotky dnů – vše se odvíjí od velikosti systému a složitosti instalace. Sestavy do 14 panelů obvykle instalujeme jeden den, větší sestavy pak 2 a více dnů podle celkového počtu. U rodinných domů trvají práce na střeše nejčastěji 1–2 dny.
Elektropráce pak zpravidla zaberou další 1–3 dny, jednodušší instalace u bezbateriových sestav zvládáme za jediný den; třífázové systémy s bateriovými úložišti jsou časově náročnější.

7. Jak jsou panely upevněny na střeše?

Systémy uchycení se liší podle typu střešní krytiny a sklonu střechy:

  • Na ploché střechy instalujeme zátěžové konstrukce z hliníku, kam se připevní FV panely.
  • U sedlových střech je několik možností: například u střech s taškami používáme háky, které se instalují do trámů (do tašek šetrně vybrousíme drážky pro háky).

Přečtěte si článek na jaké typy střešních krytin je možné instalovat fotovoltaické panely.

8. Jaké stavební úpravy a zásahy do domu instalace fotovoltaiky obnáší?

Pokud dům nemá žádnou stavební přípravu na fotovoltaiku, je třeba vyprojektovat a poté vytvořit kabelové cesty od panelů ke střídači a od střídače k hlavnímu domovnímu rozváděči. Znamená to vybudovat „průchody“ všemi konstrukcemi, které stojí v cestě, jako třeba střešní konstrukce, stropy, stěny. Ale není třeba mít strach, že by to znamenalo „rozbourání“ poloviny domu. Naši technici jsou vyškolení odborníci, používají profesionální nářadí a k úpravám přistupují maximálně šetrně. Samozřejmostí je zasádrování všech otvorů a schování kabelů do lišt, i závěrečný úklid, abyste vy neměli s ničím starosti.

9. Je zapotřebí se při elektroinstalaci napojit i na elektroměrový rozvaděč domu?

Ano, bez toho to nejde. Střídač přivádí energii  právě do hlavního domovního rozváděče.

10. Je možné nainstalovat jednofázovou fotovoltaickou elektrárnu na dům, který má třífázové rozvody?

Ano, možné to je. Energie z fotovoltaiky pak ale bude proudit pouze do jedné fáze. Aby taková instalace byla co nejefektivnější, umíme v rámci instalace optimalizovat fáze v hlavním domovním rozváděči tak, aby k ní byly připojeny spotřebiče, u kterých má napájení fotovoltaikou největší smysl, např. pračka, myčka, lednice…

11. Proč není úprava elektrosloupku zahrnuta v ceně?

Úprava elektroměrného rozváděče (ELMR) se týká především instalací na starších domech. U někoho se jedná o jednoduchý úkon, ale v některých případech jde o náročný proces. Náš obchodní zástupce proto během plánovací schůzky s vámi zkontroluje a nafotí i elektrosloupek, a pokud bude potřeba jej přizpůsobit, můžeme tuto službu zahrnout do celkové kalkulace. Řada klientů ovšem preferuje možnost, že si ELMR sloupek upraví po vlastní ose. Z našich zkušeností se to nemusí vyplatit – pokud je úprava provedena neodborně, mnohdy ve výsledku nesplňuje veškeré předepsané podmínky, a to pak vede ke zpoždění připojení fotovoltaiky k distribuční síti. Zde jsme podrobně popsali celou problematiku úprav elektrosloupků.

12. Jak dlouho trvá proces výměny elektroměru?

Samotná výměna zabere několik desítek minut. Celý související proces trvá přibližně měsíc, pokud se nevyskytne komplikace – viz předchozí otázka.

13. Musím při odjezdu na dovolenou vypínat fotovoltaickou elektrárnu?

Ne, není to nutné. Fotovoltaika alespoň pokryje spotřebu elektrospotřebičů ve „stand by“ režimu, případně nabije baterii. Je ale třeba počítat s tím, že během vaší dovolené budou v domácnosti vznikat přetoky. Proto je dobré zvážit, zda si u dodavatele energie nesjednat tarif „virtuální baterie“ (viz dotazy 9-11 v sekci Solární baterie).

Záruční a pozáruční servis

1. Platí se u vás za servis?

Záruční servis poskytujeme bezplatně, pozáruční už je zpoplatněn podle sazebníku.

2. Můžu zavolat na servisní linku i mimo pracovní dobu?

Ano – naše servisní hotlinka funguje nepřetržitě. Některé problémy dokážeme vyřešit i po telefonu. Ostatní zadáme do systému a návazně řešíme podle vážnosti situace.

3. Jak často je třeba provádět revizi fotovoltaiky? Kolik stojí?

Revizní kontroly nejsou ze zákona povinné, nicméně my je svým klientům doporučujeme provádět jednou za čtyři roky. Cena za revizi pět tisíc korun.

4. Co mám dělat, když střídač hlásí, že není připojen na síť Wi-Fi?

Zkontrolujte připojení Wi-Fi a připojení střídače k vašemu domácímu routeru. Přečtěte si také článek s návody na připojení střídače k Wi-Fi.

Návratnost

1. Jaká je návratnost mojí investice do fotovoltaické elektrárny?

U každé sestavy se návratnost liší. Záleží na tom, jestli využijete dotační podporu a jaký systém zvolíte. S ohledem na nejnižší vstupní náklady se nejrychleji vrací investice do bezbateriové sestavy, která přebytky pouze ohřívá vodu. Sestavy s bateriovým úložištěm jsou nákladnější, proto je jejich návratnost delší. Na druhou stranu mají řadu výhod. Například umožňují využívat vlastní energii, i když slunce nesvítí nebo dojde k výpadku sítě.
Návratnost výrazně ovlivňuje také vývoj ceny elektrické energie. Čím je vyšší, tím víc se vlastní zdroj vyplatí. V roce 2022 s přihlédnutím na ceny energie se návratnost u našich sestav pohybuje nejčastěji v rozmezí 6-9 let.

O S-Power

1. Kolik jste již instalovali fotovoltaických elektráren?

Od založení firmy již víc jak 8 500  instalací solárních elektráren a tepelných čerpadel. Každý měsíc toto číslo narůstá o dalších 200- 250 realizací.

2. Co jsou to referenční instalace?

Jde o vybrané námi nainstalované elektrárny, na které se zájemci o novou fotovoltaiku můžou přijet podívat. Zároveň se majitelů můžou doptat na jejich zkušenosti s instalací i provozem. Na našem webu v sekci Realizace najdete mapu referenčních instalací, které je možné navštívit. U každé je uveden konkrétní typ sestavy a její velikost, takže si snadno vyberete tu, která vás nejvíc zajímá.
Návštěvu je nutné předem domluvit. Není to ale nijak složité – zařídí to buď náš obchodní zástupce, nebo stačí vyplnit kontaktní formulář hned vedle mapy referenčních instalací a naše operátorky vše zprostředkují.

3. Chci, aby moje elektrárna byla referenční instalací. Co pro to musím udělat?

Pokud od nás máte fotovoltaiku s bateriovým úložištěm i bez něj, která je v provozu déle než jeden rok, a nedělá vám problém jednou za čas si o ní promluvit s někým z našich potenciálních zákazníků, budeme rádi, když se nám ozvete na infolinku +420 222 701 258 nebo mailem na info@s-power.cz – do předmětu ideálně uveďte „referenční instalace“.